Kép

Magyar Everest Expedíció 2017

Napló
2017. 04. 18.

OK, én voltam a provokátor! Reggeli után elkezdtem zaklatni a többieket, hogy na, menjünk le Gorak Shep-be, 5180 méterre a Buddha Fogadóba: „Viszünk egy köteg kábelt, mindenféle csatlakozót, laptopokat, meg más elektromos kütyüt,...

2017. 04. 16.

Szilárddal egyértelműen és hivatalosan a „kummantás” állapotában vagyunk. Ennek a létállapotnak a lényege, hogy úgy csinálunk, mintha – Ó jaj!...

2017. 04. 15.

Az első akklimatizációs körünk előtti éjszaka igazi téli időt hozott. Mint egy fehér szoknya, keményre fújt hó ölelte körül alaptábori lakósátram....

2017. 04. 14.

Reggel a WC sátorból hangos „Hallelúja!” felkiáltással rontok ki. A holnapi felmenetelünk elől minden akadály elhárult.

Az internetszerelőnek persze nyoma sincs, de majd túléljük. Edinával frekiket, rádió protokollt...

2017. 04. 13.

Fekete napom volt a mai… Reggel már egész elégedett voltam magammal – pihentető alvás után szép magas szaturációval, alacsony pulzussal ébredtem – majd az alaptábor csinosítása, a kiépítés véglegesítése is remekül haladt,...

2017. 04. 12.

Éjszaka rájöttem, hogy a lapockám alatt bőröndméretű sziklatömb türemkedik ki a jégpadlóból. A vékony polifoam és szivacsmatrac aligha véd a...

2017. 04. 11.

Minden reggelünk hasonlóképp indul. Nyolc óra körül a Nap sugarai elérik táborunk sátrait. A ponyvákra fagyott pára elkezd hálószobánkba csöpögni, változnak a fények, megelevenednek a gleccser kisebb-nagyobb olvadékpatakjai, az...

2017. 04. 10.

Ma folytatjuk az alaptábor kiépítésének lassú és nehéz munkáját. Ne feledjétek: egy jégesés tövében, szétterülő, hullámzó gleccserfelszínen – azaz jégtornyok között felgyűlt sziklalapokon – kell elhelyeznünk a...

2017. 04. 09.

Ma először ébredünk mi hárman az alaptáborunkban, hisz tegnap délben elköszöntünk Mohai Balázs barátunktól… Rajtunk kívül itt vannak persze nepáli – jórészt serpa – barátaink, akik nélkül igencsak mostoha lenne az életünk...

2017. 04. 08.

Végre az alaptáborban köszönthetjük a felkelő Napot! Itthon vagyunk! Török Edina alaptábor-vezetőnk, Klein Dávid, táborunk első tiszteletbeli vendége és kedves barátunk, Mohai Balázs fotós és én, elégedetten hörpintünk reggeli...

2017. 04. 07.

Reggel kisebb homokviharok pásztázzák a völgyet. A por az arcomra kent napvédő krémbe ragad. A túracsapat erősen széthúzódik, de mindenki állhatatosan lépked előre – a magasság itt már kikerülhetetlen tényező!

Ebédünk...

2017. 04. 06.

Dingbochéból kellemes ösvény vezetett következő állomáshelyünkre. Ebéd után értünk a Thokla-hágó síremlékeihez, ahol csortenek végeláthatatlan sora őrzi a hegyekben maradottak emlékeit. Összevont szemöldökkel sétálok körbe,...

2017. 04. 05.

Pihenőnapot töltünk Dingbochéban. A falvacska magassága (4410 méter) tökéletes, hogy a túra során még alaposabban akklimatizálódhassunk. Az értékeim kitűnőek: a véroxigénszintem átlag fölötti, pulzusom alacsony. Jól vagyok –...

2017. 04. 04.

A 3860 méteren töltött éjszaka után optimistán és lelkesen húzom lábaimra megbecsült Lokit bakancsaim. Csodaszép a reggel, hármas fogatunk és Phurba a többieknél korábban rajtol, hiszen útközben pudzsánk lesz! A rövidke kitérő...

2017. 04. 03.

„A leghosszabb nap.” Namche bazárból Tengbochéba kellemes túra vezet, ám az éjszakai hidegrázás, hasmenés, hányás más megvilágításba helyezte a mai etap élvezeti értékét. Ázsiai országokban könnyen előfordul, hogy az ember...

2017. 04. 02.

Az Everest alaptáborát megközelítő egyhetes gyalogtúra első pihenőnapjához értünk. Namche tengerszint feletti magassága ideális, hogy kellemesen ráhangolódjunk a továbbiakra. A reggel csodaszép, tiszta és napfényes – már nyoma...

2017. 04. 01.

Minden hegynek rétegei vannak. A mi Csomolungmánk se csupán jeges letörésekből és meredek sziklagerincekből áll: a hegy befészkeli magát a Khumbu-vidék többi csúcsa közé, e csúcsok pedig mind-mind egy színes-izgalmas vidéknek – a...

2017. 03. 31.

Bizsergető érzések hajnalban: ma már Odafent leszünk. Pár óra múlva egy gépmadár kiemel minket Katmandu poros forgatagából és lepottyant Solo Khumbu egy falucskájában, Luklában, 2840 méteren. Na jó: reméljük inkább landol velünk,...

2017. 03. 30.

Az újabb munkanap állandó programja az lett, hogy rendszeresen beugrottunk a varrodánkba, hiszen nem egyszer a sarokban heverve várakoztak ruháink, ugyanakkor ez volt az utolsó 24 óránk a fővárosban. Minden teendőnk sürgető és fontos...

2017. 03. 29.

A reggel korán kezdődött számunkra, nem csak a 8 órai reggelivel, hanem az időeltolódás miatt is. A Java Caffe Houe-ban egy kávé mellett Billy a Himalayan Database-től rögzítette a fiúk céljait és adatait. Később Dawahoz is...

2017. 03. 28.

A reptéri búcsúzkodások és fotózkodások után elindultunk hosszú – közel két és fél hónapos utazásunkra. A repülőút a megszokott módon, némi beszélgetéssel, filmezéssel és alvással telt. Dohában egy hosszabb várakozás...