Kép

Magyar Everest Expedíció 2017

Napló
2017. 05. 14.

Kellemes nap Námcséban. A legizgalmasabb persze mindig a reggeli meteorológia: vajon látszik-e már az előrejelzésben egy határozott „ablak”? Ha ma kell tippelnünk, akkor 24-ére tesszük a csúcsmászás napját…



Napközben Csabáékkal (az RTL stábja és Stefano, az expedíció menedzsere) elballagunk a városka feletti Serpa Múzeumba. Izgalmas: igazi hagyományos serpa házikó, serpa használati eszközökkel, sok-sok fényképpel.



A nap jelentős részét még mindig önmagunk összekaparása teszi ki: ápoljuk a torkunk, inhalálunk, kenegetjük megégett, szétrepedezett bőrfelületeinket. És közben készülünk lélekben és fejben is a nagy hajrára…



Természetesen már a felkészülési időszakban is roppant fontosak voltak a táplálék-kiegészítők: a szervezetnek igenis szüksége van a segítségre, ha olyan jelentős terhelésnek tesszük ki, mint amit a mi több mint féléves intenzív fizikai felkészülésünk jelentett: az edzések alatt, a táplálékbevitel során és a pihenés időszakaiban mind-mind használunk táplálék-kiegészítőket, vitaminokat, fehérjét, italporokat, stb.



Van azonban egy hatalmas különbség mondjuk egy súlyemelő megmérettetése és a mi feladatunk között: a legtöbb atléta a felkészülési időszak után, az edzésmunka befejeztével közvetlenül produkálhatja maximális teljesítményét. Nálunk ez egy kicsit másként van: mi márciusban érkeztünk ide, a Himalájába és több hét is telik el a „nagy versenyig”: a csúcsmászásig.



Pont ezért az állóképesség kialakítása mellett nálunk nagyon fontos az egészségmegőrzés: mit egyek, igyak az alaptábor megközelítése során, amikor a szervezetem először találkozik az expedíció során a közepesen nagy magasságokkal (3000-5000 méter), nap-nap után teljesítenie kell és a bevitt ételek is annyira idegenek? Hogy tartsam fenn szervezetem egészségét, őrizzem meg a lehető legtöbbet az edzés hónapjai során felhalmozott teljesítőképességemnek 5300 méteren az alaptáborban, ebben a kietlen szikla- és jégvilágban, ahol a friss zöldség vagy gyümölcs rendkívül ritka – nem is beszélve az oxigénről. Mit igyak / egyek az akklimatizációs körök során, amikor a szervezetünk már jóval az regenerációs határvonal felett (5300 méter) teljesít, az oxigénhiánytól a pulzus az egekben, az emésztés minősége és az étvágy a béka feneke alatt? Hány zacskó izotóniás italpor dukál egy 24 órás folyamatos csúcstámadás során, amikor akár 10-20 ezer kalóriát is elégethetünk?



Ezek azok a kérdések, amiket felelős mászóként feltettünk magunknak és ezek azok a kérdések, melyek megválaszolásában a BioTechUSA rengeteget segített. Köszönjük!



Klein Dávid

Szponzorok

Magyar Everest Expedíció Névadó szponzor
RTL Klub Kiemelt szponzor
Zajo Társ szponzor
Sláger Fm Társ szponzor
Origo Társ szponzor
SAMSUNG Társ szponzor
Loctite Magyarország Társ szponzor
Kalifa Társ szponzor
Duna Medical Center Társ szponzor
Magyar Energia Beszerzési Közösség Társ szponzor
Kyocera Magyarország Társ szponzor
BioTechUSA Társ szponzor
Fa MEN Társ szponzor
Schwarzkopf Társ szponzor
Henkel Magyarország Társ szponzor